Stora Lundby församling

Idag har vart en trött dag. En trött och seg dag.
Sen vi kom hem från Gråbo har jag verkligen inte haft någon energi. Pratade med de på CSN innan och kan nu konstatera att de är sämst. Verkligen sämst. De påstod att de fått in mina betyg från kortebo den 25/8 fast jag skickade med de i min första ansökan i början på JULI. I alla fall så måste jag göra två uppgifter till men då borde jag ha de 15 poäng som saknades. I alla fall. Nu är mitt schema för hösten fastställt. Jag minns inte om jag skivit det tidigare men Vickan och jag har ju alltås 50 % praktik i en församling i Gråbo. Där kommer vi vara mellan 2-5 dagar i vekan. Ungefär så här kommer mitt schema se ut

  • Måndag: Skola till kvart över tre. Bara gästföreläsare på måndagar
  • Tisdag: Först skola till halv ett sen åka ut till Gråbo. På tisdagen kommer vi vara med som ledare för konfirmander.
  • Onsdag: "Skolhäng"* mellan 11-13, Ledare på miniorerna* 14-17:30
  • Torsdag: Skola 08.45-12.30, en torsdag i månaden kommer vi vara med på KU*
  • Fredag: Varannan fredag är vi med som ledare i juniorerna* samt är med på grillkvällar ihop med Bikerchurch*
  • Lördag: Ledigt
  • Söndag: Kommer ibland vara med på Gudstjänster i Gråbo
Som ni ser har vi ett ganska späckat schema, det är verkligen heldagar som gäller, exempelvis på torsdagar när vi kommer vara med på KU, då kommer vi hålla igång mellan 09-23 ungefär, så det blir tufft. Sen ska man hålla koll på läxor och sånt med. Men vi trivis väldigt bra i försammlingen även om det nog kommer ta lite tid innan man vänjer sig vid att det är så långa dagar. Det går åt mycket energi när man håller på med barn måste jag säga.
Imorn blir det skola och sen på kvällen ska vi ha U-church här. Känns jättemysigt att få hit gänget så de får se hur jag har det här. Känns som om det var ett tag sen vi sågs nu. Behöver verkligen få umgås lite med de människorna. Tror de alltid kommer ha en särskild plats i mitt hjärta <3 Nu blir det väl snart sängen. Ska försöka lägga upp lite bilder med innom en snar framtid, har dock inte tagit så många som jag önskar att jag gjort.

*Skolhäng: Jag och Vickan kommer en dag i veckan hålla till på en högstadieskola under några timmar. Där kommer vi ha ett eget rum dit elever kan komma för att hänga, snacka, ha frågor om exempelvis livet eller Gud.

*Miniorer: Svenska kyrkans egen barnverksamhet för barn mellan 6-9 år. Är lite som en förskola, fast en dag i veckan, det är fika, sång, fri lek, samling med lite undervisning (om Gud så klart) och andakt på schemat. Vickan och jag är med som ledare och tar hand om barnen.

*KU: Står för Kyrkan Ungdom är motsvarigheten till frikyrkans ungdomsamling. Den är öppen för både kristna och okristna och jag tror det är både häng, fika och andakt på schemat. Jag anatar att Vickan och jag kommer vara medhjälpare utan större ansvar.

*Juniorer:
Samma sak som miniorerna fast för 10-13 åringar. Kanske lite annat upplägg.

*Bikerchurch: En organisation för kristna som gillar motorcyklar. De har ett ganska utåtriktat arbet och brukar hänga på festivaler och dylikt. Just nu har de ett samarbete med Gråbo komun och församling och har en hel del ungdomsaktiviter så som moppekvällar, fika på stan m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback