Valdag

Börjat dagen bra med lite placebo!
Fast visst, det är svårt att komma upp så här tidigt på morgonen. Men vad gör man inte när det är val liksom?
Åh jag måste erkänna att jag håller på att spricka av känslor inför det här valet. Det känns så stort på något sätt, nästan på gränsen till heligt. Kan ni fatta att vi får vara med att bestämma vem som ska styra Sverige? Fattar ni hur maktlösa politikerna är just idag, innan de vet vem som kommer få regerea? Jag tycker det är en oerhört cool känsla, att veta att vi faktiskt bestämmer. Och därför blir jag ledsen när jag ser att folk utan anledning kastar bort sin röst, ni vet de som röstar som kompisarna, som inte bryr sig, som inte "orkar sätta sig in i politik"
Visst det är en sak med de som inte röstar för att de inte tycker att något parti tar ställning för det man själv tror på eller vill ha. Då tycker jag verkligen inte man behöver rösta men andra som bara slänger bort sin röst :S Då kan man väl i alla fall sympatirösta på något parti bara för att inte SD ska komma in i riksdagen tex.

Hur många av er kommer rösta?

Kommentarer
Postat av: mitsukai

Jag har redan röstat =)

Slipper trängas i vallokalen XD

Postat av: Sarah

Oh Placebo<3 låter som om du har börjat morgonen bra.

Kan även tillägga att jag också ska rösta idag :) känns lite nervpirrande men hoppas på att partiet som vinner gör dessa 4 åren bra!

2010-09-19 @ 11:54:20
URL: http://sweetsadness.blogg.se/
Postat av: Sabina ❤

sv. Tack ;) Jag beställde shortsen från ebay^^

2010-09-19 @ 15:00:39
URL: http://sweetfairyfloss.blogg.se/
Postat av: Grodan

Jag röstade. Känns självklart :)

2010-09-19 @ 20:01:39
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback