Hug Me

Ja, imorn är det som sagt äntligen dags för NärCon.
Jag har inte varit på Konvent sedan Uppcon förra året. Visst hade vi trevligt då men det kändes liksom för stort och vi pratade nästan inte med några än de vi kände sen innan.
Detta beror säkert delvis på att vi bodde hemma hos Paul. Bor man inte i sovsal får man inte riktigt det där naturliga umgänget som annars uppstår. Men vi hade kul ändå, även om det kanske inte riktigt blev lika party som vi hade trott.

Jag var på NärCon -09 och det är det bästa konventet jag varit på någonsin så jag känner att jag har stora förväntningar på årets vistelse.
Jag har t.o.m gjort en sån där löjlig "krama mig" skylt:P
Jag har väl aldrig varit ett fan av den typen av skyltar och lappar som folk går omkring med men till vissa outfits kan det se lite sött ut om man ansträngt sig lite mer än om man bara tagit ett papper och kladdat ner "free hugs" men en blyertspenna.
Det jag har svårast för är nog ändå att så många liksom förväntar sig att alla ska va på samma humör som man själv, att man tror att man får gå fram och dra i folks kläder, hoppa på bakifrån och krama eller komma fram och skrika KAWAII samtidigt som man kramar/drar i hår/kläder osv.

Det finns något trevligt och unikt i den speciella konventskänslan. Man blir liksom som en familj, men det finns givetvis nackdelar med det med. Det blir oftast lite för mycket och ibland känns det som att alla bara tar på sig någon typ av hyperdräkt så fort man entrar konventet.

Jag förstår att om man är 14-17 år och älskar den japansk populärkulturen och bor i en liten stad någonstans där ingen annan har har samma intresse och man känner sig missförståd av omgivningen, då, då måste det kännas som rena himmelriket att gå på ett konvent och träffa likasinnade.

Men jag som är lite äldre och inte alls så fanatsisk tycker att det kan kännas lite som att alla spelar ett spel och att stämningen är för uppdriven.

Jag gick aldrig på konvent som 15. Jag var på mitt första när jag var 17 eller 18.
Så i år har jag faktiskt tagit mig friheten att göra en "krama mig" skyt som jag tycker passar till en av mina outfits.


Kommentarer
Postat av: Ells

Jag drömmer om att gå på ett konvent, men jag har verkligen inte ekonomin för att resa dit och såna saker. Så jag får helt enkelt vänta tills jag blir äldre!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback