Purple Hair

Vann precis det här håret för 2 pund. Inte illa!


Det är precis den färgen jag vill ha i håret ju! Vet dock inte alls hur jag ska få till den.
Har exprimenterat massa hemma men tycker antingen att färgerna blir för rosa eller för blåa. Hum, hade verkligen begövt lite hjälp med det här känner jag. Gillar absolut directions lavender färg men tror den går mer åt rosa tyvärrr. Deras Lilac tycker jag verkar bli alldeles för grå av att dömma från de bilder jag har sett.


Här har vi lavender till vänser och lilac till höger.

Jag tycker att det är för mycket blåa pigment i den högra och för mycket rosa i dne vänstra, det var därför jag själv började blanda hemma.

Helst vill jag ha något i den här stilen


Sjukt snyggt!

Just nu har jag inga tankar på att färga hela håret utan mer färga luggpartiet och de färmre partiet.

Kommentarer
Postat av: Bunny

kanske blanda deras purple, lilac o whitetoner eller nått sånt

Postat av: Karino

Åh, löshåret ser riktigt fint ut!

Totalälskar nyansen, men jag håller med om att det är svårt att hitta rätt :/ Av de jag provade gillade jag ju Mystic Heather mest, Lilac från Directions blir verkligen blåaktig.

2011-08-24 @ 18:26:51
URL: http://myfairyqueen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ligger inte "Manic Panic Mystic Heather" ganska nära den färg du vill ha?

2011-08-25 @ 00:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback