Red n Pink

Nu har jag varit rödhårig i snart en vecka.
Först när jag hade lagt i färgen så kändes det så himla skönt. Som om jag fick tillbaka en del av mig som jag hade varit utan ett bra tag.
När jag tvättade ur färgen sen fick jag smått panik.
Jag stod i spegeln och kände inte igen mig själv.
vadharjaggjortvadharjaggjortvadharjaggjort?
Vet jag att jag tänkte. Det kändes som om Roald McDonalds eller en clown tittade på mig där från spegelbilden.

När jag sedan åkte ut på stan kände jag mig verkligen ful, hajade till varje gång jag såg mig själv i en spegel eller skyltfönster.
När jag sedan kom hem igen, fixade med hår, plattade, stylade och sminkade mig kändes det såååå mycket bättre!
Jag var tillbaka! Jag kände igen mig själv. Nu när jag ser mig i spegeln känns allt som vanligt även o jag inte helt är tillbaka van vid mer uppmärksamhet på stan.

Rött hår är verkligen så jag. Men under året som gått har jag hunnit uppdaera min garderob rejält och min huvudfärg har ju varit rosa. Jag älskar rosa som färg och det har varit underbart att kunna matcha så mycket med det även om jag egentligen trivs bättre som rödhårig.
Men pga alla snyggingar som jag nu har i garderoben blir det nog rosa igen när det väl är dags att bleka utväxten.
Ska dock njuta av den här tiden som rödhårig riktigt riktigt mycket!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback