Bada!

Nu ska jag strax iväg till Lerums Badpalats!
Det ska verkligen bli så himla kul!

Vi lär ju absolut vara där till stägning :D


LlgbIt on Make A Gif, Animated Gifs
Jag älskar älskar älskar verkligen att bada i badhus och pooler. Jag tycker nog ungefär att det är lika kul som när jag var fem år och ville bli en sjöjungfru. De andra mammorna i Ingared ville knappt ha med mig ner till stranden för att jag var "mer under vattnet än över" så alla var alltid rädda att jag skulle drunkna. Jag lärde mig simma rätt sent. Jag var mer intresserad av att plaska och hoppa omkring och leka än att systematiskt simma runt runt i bassängen med de andra baranen på simskolan.

En gång höll jag tom på att drunkna. Det var strax efter att vi hade flyttat till Borås och vi var emd familjen på Vattenpalatset där. Jag hade kommit ut längst ut i bassängen där jag inte bottnade och helt plötsligt blev det vågor, ni vet såna där fejkade som de ibland har lite nu och då på vissa badhus. Jag försökte hålla mig över ytan och ta mig inåt men jag kom ingenstans. Minns verkligen den paniken och jag trodde att jag faktiskt skulle dö. Tillslut var det nån tjej som såg mig och skickade mig sin flytmaddrass. Jag var så oerhört tacksam.
Vi får hoppas att inget liknande händer idag, men nu kan jag ju faktiskt simma :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback