Shopping

Om man shoppar så mycket som jag har gjort den senaste tiden så får man ta såna smällar som att typ stå helt utan pengar just nu.

Det är inte kul men jag säger inte att det inte har varit värt det.
Hela det året jag bodde i Borås plus framförallt förra hösten hade haf ingenting. Under tiden jag jobbade på McDonalds fick jag ut mellan 1500-2500 per månad och då skulle det går till allt.
Jag tror jag inte jag köpte nästan ett enda klädesplagg under det året. Eller det är klart jag gjorde det, men det var liksom på H&m och Ginas rea.
Mamma var übergullig och köpte massa saker till mig, främst i höstas och det är jag så tacksam för men det är ju ändå inte samma sak som att kunna frossa på internetsidor och inte bara köpa småsaker på ebay utan kunna leta upp saker man velat ha riktigt riktigt länge.
Jag har inte haft råd att köpa kläder ordentligt på hur länge som helst.
Jag har vart vansinnigt avundsjuk på mina vänner som inför diverse freakshows och andra utgångar har kunnat gå in på shock eller beställa från odium bara för att man vill ha något nytt.

Det var liksom sådant jag kunde se mig i stjärnorna om. Jag vände vred på varje krona och hade helt enkelt inte råd.
Och för en som älskar kläder är det väldigt svårt. Visst det är ett i-landsproblem och jag förstår om folk tycker att det inte var ett riktigt problem. Men det handlade inte bara om kläder.
Jag var tvungen att säga nej till fikor. Ibland hade jag inte ens råd att gå till u-church på de torsdagar vi skulle vara på fiket.

Så det är kanske inte så konstigt att jag har shoppat som en galning sedan jag fick pengar. Och det har varit underbart att kunna köpa kläder från hellbunny, kreepsville, burleska, iron fist och diverse andra märken.
Under en period handlade jag på shock var och varannan dag.


Så för mig har det verkligen varit ren lycka att kunna ta igen all förlorad shopping tid.
Men nu får det vara nog för ett tag. Jag ska nog försöka beställa den där toppen direkt från cyberdog istället men sen får det vara nog på ett tag.

over and out

Kommentarer
Postat av: mitsukai

du får spara inför sthml =)



Btw, jag kommer vara i västerås då, det är närträff i skolan två dagar innan. Men det går ju att matcha upp tåget ändå =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback