UV färger

Stargazer ett annat märke som tillverkar extremtoningar släppte ganska nyligen en liten kollektion med toningar som lyser i UV!


Jag som länge varit sugen på en röd nyans från Special Effects som lyser i UV blev väldigt glad över detta då  stargazer är ungefär hälften så dyrt.

Det sägs ju att Special Effects är det bästa märket på marknaden när det kommer till extrem-toningar. De ska hålla längre men är rejält mycket dyrare och svåra att få tag på i Sverige då det finns få återleverantörer.
kawaiidesign är en av få som tar in, så är ni sugna kan ni alltid beställa därifrån.

Stargazer sägs vara det sämre märket med kortast hållbarhet. Jag har ingen erfarenhet av dem så jag kan inte säga något men jag har vänner som håller med och vänner som sätter emot.

När det kommer till röda nyanser spelar det nästan ingen roll vilket märke man använder med tanke på att rött tappar färg så fort redan som det är. De röda nyanser som finns har redan ett stort överskott av pigment som håret vill bli av med för att neutraliseras så har man rött tappar man fortare än andra oavsett vilket märke man har. Sedan beror det givetvis på hårets kvalité och utgångs färg.

Jag är i alla fall väldigt sugen på Stargazers röda eftersom Jenny (på Kawaiidesign) nyss tagit in UV färger. Tänkte försöka ta en tripp i veckan och införskaffa mig en tub eller två. Vore riktigt nice att färga till Freak Show!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Jag använder SFX blåa nyanser just nu och jag är lite besviken på dem. Jag upplevde att Manic Panic's mörkaste blåa höll mycket bättre (men den är en mardröm att bleka bort). Dock så är det lite roligt att SFX blåa färger blir lila när de bleks. Istället för att bli gråblåa som de flesta blåa färger blir så får man en ganska snygg lila färg istället.

Jag har hört att SFX skulle vara den mest hållbara färgen och visst har den varit hållbar, men inte riktigt så hållbar som jag trodde att den skulle vara.

Nu hade jag snart tänkt bleka bort det lila (som är kvar efter att det blåa har försvunnit) och testa SFX rosa nyanser som tydligen ska vara betydligt mer hållbara än de blå nyanserna.



Jag har testat Stargazer när jag hade rosa hår och blev väldigt besviken. Mitt hår var jättesnyggt i början men färgen försvann nästan med en gång. Jag tror att Stargazer kan vara bra om man t.ex. bara vill ha en UV-färg tillfälligt, men om man vill att det ska hålla bör man nog satsa på SFX (Nuclear Red har fått jättebra recensioner).



Om man vill beställa SFX färger så har följande sida ett stort urval:
http://www.madamelepink.com/specialeffectsse.html

Det är verkligen en bra och seriös återförsäljare och det är alltid snabbt frakt.

2011-02-21 @ 19:21:34
URL: http://decodejosefin.wordpress.com/
Postat av: Josefin

P.S. Madame LePink säljer SFX billigare än Kawaii Design.

2011-02-21 @ 19:24:12
URL: http://decodejosefin.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback