Fråga!



Hej Susann och tack för din fråga!
Jag har varit anställd på McDonalds i Borås innan så för min del så var det bara att ringa till olika McDonalds och fråga om de hade plats och behov. Eftersom jag redan kan alltid som rör en sådan tjänst är det väldigt smidigt att anställa mig och i praktiken blir jag bara förflyttad till ett annat.

Om du vill få en tjänst på McDonalds är det bästa att gå ut och lämna CV. Bäst är det om man kanske går till såna McDonalds som ligger lite "off" de mest centrala får oftast in flera CV per dag.

Glöm inte att alltid be om att få tala med en personal eller restaurang chef när du ska lämna ett CV.
Annars hamnar de bara inne på kontoret och kan ligga där i veckor innan de ens blir läst.
Om chefen sett dig och du gjort ett bra intyck är det oftast lättare att få en tjänst.
När ditt CV sedan blir läst kan chefen tex tänka "Ah just det ja, det var ju hon som var inne och lämnade och var artig/charmig/trevlig/hade den eller den erfarenheten etc. etc."
Detta gäller generellt för alla ställen man går och lämnar CV hos. Lämna alltid över ditt CV i handen på chefen eller den ansvarige!

Lycka till!!

Kommentarer
Postat av: Susann

Tack så mycket för svaret! Jag håller just nu på att söka jobb och det är varken roligt eller enkelt när man har brist på erfarenhet. Men jag ger inte upp. ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback