Hår hår hår

Hello!
Har haft en riktigt mysig dag!
Jag startade ju upp med fika i vasa con Ammi och Gustav. Väääldigt trevligt, tiden bara rann iväg och sen skulle Gustav ta sitt tåg tillbaka till Kalmar så då tänkte jag att jag skulle ge mig ut på jakt efter den perfekta hårfärgen. Gyllenguld, inte för mörk och inte för ljus. Typ åt champanghållet. Var inne på Kicks, H&M, Hemköp och lindex innan jag bestämde mig för Polys Tonings schampoo, 11 Ljusblond. Ville inte ta en för mörk färg eftersom toningar alltid blir mörkare än man tror så jag tog deras ljusaste.


Kom hem och såg att det finstilt stod att färgen skulle ljusa upp ens egna hår 1-2 nyanser, när jag sen öppnade förpacningen stod det blonderingscreme på en av komponenterna. Bestämde mig snabbt för att inte envända den färgen alls, den hade troligtvis inte gjort något alls med mitt hår förutom att ge det en gul hint.
Sagt och gjort, åkte ner till Ica Maxi där det har ett ganska stort och billigt sortiment för att hitta en annan nyans. Efter mycket om och men valde jag Schwartzkopf Soyans Natural blonde 9.4 kände mig väldigt nöjd med valet, inte för ljus eller mörk, på basidan på den där lilla färgkartan som alltid fanns visade de till och med ett resultat på hur mycket ljust blondt hår skulle bli efter färgning, ganska champangaktig fin blond färg. Kände mig nöjd och åkte hem och skulle lägga i färgen, men bestämde mig för att testa på en hårslinga först för att se hur det blev. Hade i färgen i ca 25 min och fick en schock när jag såg resaultatet. Det såg ut som diskvatten! Med en hint av grönt! Helt fruktansvärt. Blev väldigt besviken och kände mig lurad på pengarna. Så imorn blir det till att åka tillbaka till Maxi och lämna tillbaka den andra förpackningen och sen till Lindex för att lämna Poly färgerna.

Så himla jobbigt att inte veta vilken färg jag ska använda. I vanliga fall är jag bra på färgning, brukar alltid ha koll men nu har jag ingen aning. Har kollat runt lite på olika reviews och tror jag ska testa Garniers HerbaShine 900 som är en av de första permanenta hårfärgerna utan amoniak och som bara ska vara i håret i 10 minuter!  
Den finns på Kicks hemsida på rea så jag hoppas dom har den inne i butik med!


Kommentarer
Postat av: Bunny

Nästan helt omöjligt att få till en blond nyans snyggt hemma, eftersom den sortens färgmedel som kan bleka till det är förbjudet att sälja ute. Det närmaska jag brukar komma är Mood eller dependsfärger, men även här kan det bli fel ibland men det är väl det jag kan rekomendera


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback