Nytt McDonalds

Så!
Då var första dagen på mitt nya McDonalds avklarat!
Det gick jättebra faktiskt.
Jobbade 8 timmar och hade 45 mins rast.
Det verkar vara ett väldigt trevligt och sammansvetstat gäng!

Hur som helst fanns det likheter och skillnader med mitt gamla jobb.
Först och främst så var lokalen väldigt annorlunda, väldigt annorlunda placeringar och så men det är ju sånt man lär sig.
De hade en del andra rutiner med.
Tex så var det jättenoga med waste (alltså slänga mat så fort den blivit för gammal) och tidkort.
Givetvis var vi noga med det på mitt McDonalds med, vi serverade inte mat som legat för länge men vi var inte lika noggranna somde här verkar vara.
De verkar inte vara lika seriösa med CSO som hos oss och det känns rätt skönt.

Det verkar vara ganska mycket lugnare där med, precis som jag trodde.
Visst idag var det väldigt mycket folk och ganska stressigt, men jag är van vid värre så jag tyckte det var lite kul när en av skiftledarna sa "Det här har varit den värsta dagen någonsin och jag har ändå jobbat på McDonalds i fem år"
Helt ärligt kändes det väldigt skönt att höra. Det bordar för ganska softa dagar känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback