Going blond


Oj vad överexponerad den här bilden blev.
Meen i alla fall. Första steget taget emot att bli blond.
Jag har gått och tänkt på det länge. I olika perioder. Framför allt sen Jag klippt mig så kort i början av året. Kändes lite som att nu-är-enda-chansen-att-göra-det-här-utan-att-sabba-håret-totalt eftersom det alltid är lättare att bleka ner kort hår.
Så igår kväll blekte jag håret två gånger. Måste säga att det mår förvånansvärt bra! Visst lite toppar gick av här och där men det är inte hela världen. Jag hade ändå tänkt klippa av dem efter blekningen men nu behövde jag inte det. Dock är nog luggen det som tagit mest stryk :S Lite jobbigt men jag tror att den kommer återhämta sig ganska snabbt med dne del balsam och inpackning!

I alla fall så är utväxten helt blond och sen har jag ca tio cm ljust blont hår. Nacken och bakhuvudet är dock mer rosa än övriga håret och behöver egentligen en till blekning.
Tänker låta det vara så här ett tag nu och bleka igen om typ en vecka och under tiden använda mig av silverschampo varje tvätt.

Det skönaste ska bli att slippa tänka på hur mycket mycket färg jag ska tappa per tvätt. I dags läget tvättar jag bara håret en gång i veckan. För det mesta behövs det inte mer, men ibland har jag egentligen behövt göra det men låtit bli pga av håret. Sen ska det bli skönt att slippa extar utgiften med hårfärg. Har lagt ner enorma summor på det de senaste åren.

Ska försöka ta en lite bättre bild senare. Nu ska jag iväg ner till stan en sväng:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj! Vilken skillnad! Det ser jättesnyggt ut! Jag ser fram emot en ordentlig bild sen. Hur har du gjort med dina extensions? har du helblonda i eller?

2011-05-13 @ 13:14:33
Postat av: Karino

Welcome to the blonde side of the force! <3

Postat av: althea

Snyggt. Speciellt med rosa slingor i nästa post..

Men jag tänker ofta på de där med knölet med extremfärg. Jag älskar att va lilahårig. Lugnt den färgen jag trivs bäst med. Men varje gång man ska bleka utväxten och lägga i ny färg undrar jag om det är värt det. Det kostar massa pengar och är knöligt, färgar av sig massor den första tiden etc.. Det är så mycket simplare med vanlig "konsumfärg"..

2011-05-13 @ 19:30:03
URL: http://altheatrollet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback