Hamarkullekarnevalen

Imorn ska jag gå på hammarkullekarnevalen!
När jag var liten var det något av det absolut bästa jag visste (är ju född och delvis uppvuxen i hammarkullen)
och jag minns att jag alltid brukade få ha min absolut finaste klänning på mig just den dagen.
Höjdpunkten var ju givetvis det långa vackra karnevalståget som gick genom stan med alla flickor fina kläder.

Hela hammarkullen liksom lös upp och blev någon typ av multikulturel centra med massa försäljningstånd och matbodar med exotisk mat.
Jag och mina bröder brukade ofta få en sån där helium ballong och det var något jag älskade som liten knatte.

bilder från google

Jag älskade verkligen den där känslan av att man på något sätt var någon annanstans, i en anna kultur och jag minns extra tydligt hur förtrollad jag var av alla färgglada klänningar.

Nu har jag ju inte varit där på flera år så jag känner mig jättetaggad! Kommer tyvärr missa tåget eftersom det är på lördagen och då jobbar jag :/ men det ska ändå bli jättekul att komma dit och känna av stämmningen!


Kommentarer
Postat av: mitsukai

Oh vad skoj =)



Och jag älskar fortfarande heliumballonger ^___^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback