Svar på fråga!



Tack!
Tänkte jag skulle illustera svaret lite:
Vad man behöver för att få riktigt riktigt ljsa extensions

1. Ljust löshår, jag använder färgen 613 60 cm långt
2. Skål av rostfritt stål med ljumet vatten i
3.Färg, jag använder Stargazers UV pink
4. Shampoo, gärna silvershampoo
5.Någon typ av efterbehandling, balsam eller inpackning


1. Fyll bunken med vatten och häll därefter i lite lite färg, det behövs absolut inte mycket. Se till att nogrant blanda ut vattnet med hjälp av exempelvis en gaffel tills dte inte är några klumpar av färg kavr i. Är det det, finns det risk för att de sätter sig i håret och ger en extra stark nyans på ett specifikt område.


2. Tvätta sedan håret med shampoo. Se till att skölja ur håret ordentligt sedan så det inte är några spår av shampoo kvar sen!


3. Lägg i håret i dunken och låt det ligga några minuter. Om du har planer på att limma i håret sedan kan du ha i det längre, ju längre det sitter desto mer kommer färgen hålla. Om du har limmat i håret kommer du antagligen tvätta det oftare än om du har det på clips (Jag tex har mitt hår på clips och det behöver i princip aldrig tvättas)




4. När du tar upp håret ska det se ut ungefär så här. Jag tyckte det var lite väl mörkt därför tvättade jag det en extra gång med shampoo för att dra av lite mer färg.



5. När du är nöjd med färgen är det dags för efterbehandlingen. Jag blandar ut nytt rent vatten med lite inpckning eller dylikt och sedan låter jag det ligga i mellan 5-10 min.
Tvätta sedan ut håret med kallt vatten.


6. Jag brukar alltid låta mina extensions ligga och torka på papper.
Om man har brottom med att få det tort kan man alltid föna det men kom ihåg att det sliter mycket mer på håret. Använd någon typ av värmeskydd i så fall.


Ungefär så här ser det ut nu innan jag har satt i det håret som visas ovan! Nu har jag i ungefär 4 slingor



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback