Mitt jobb

Jag vet att McDonalds kanske inte är det bästa företaget att arbeta för.
Om man tänker på det stora hela finns det många saker med McDonalds som jag är emot
men så är det på nästan alla alla alla stora företag i hela världen. McDonalds får så oerhört mycket skit just för att de är ett av de största. Jag vill inte försvara kedjan på något sätt och jag tycker absolut att ett så stort företag behöver granskas i sömmarna men McDonalds har faktiskt försökt att göra en del saker bra ifrån sig.

Ta kaffet tex, det är helt ekologiskt. Visst det är bara en småsak, men man man måste ju börja någonstans. Sen har de ju faktiskt barnsjukhus i stora delar av världen som verkligen har hjälp många sjuka barn och deras familjer.
I Sverige försöker man hålla maten så närproducerad som möjligt.

Jag måste ju ärligt säga att jag just nu trivs galet bra på mitt jobb. Min arbetskamrater är fantastiska. Jag tycker, för första gången på många år, att det är kul att gå till jobbet.

Och jag vill hjälpa till jag med. Jag vet att det inte är mycket jag kan göra men jag försöker göra något.
Vi har en kille som säljer faktum som dagligen kommer in och vill växla pengar och använda toaletten. Jag skulle aldrig i livet kunna låta honom växla pengar för att kunna gå på toaletten och har sagt till honom att han alltid ska ställa sig i min kassa så jag kan låsa upp för honom i stället. Jag får alltid en väldigt stor nöd när jag ser honom och jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till mer. Försöker alltid ge honom mat och så och han blir alltid överlycklig och tackar hur mycket som helst och det gör mig med lite ledsen. Att något så självklart som mat gör någon så glad.

Jag vill ju försöka börja ordentligt med att vi ska dela ut all den mat som är kvar vid stägning istället för att slänga den. Jag tar gladeligen på mig den uppgiften. Det svåra är bara att många inte är kvar i området när vi stänger och jag vet ju inte rikrigt vart de tar vägen.

Inget kan göra allt, men alla kan göra något.
Ibland kanske lite väl överanvända ord, men ack så sanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback