London!

Först och främst ska jag säga att min mobil råkade gå på i väskan någon gång under första (eller andra dagen) och det slukade nästan hela batteriet så stora delar är tyvärr från min mobilkamera, tyvärr.

Vi staratade tididgt tididgt på morgonen och åkte flygbuss ut till Säve. Jag var väldigt trött men väääldigt pepp och glad tjej!





Bea och Svanis på flygplatsen.

På schemat för första dagen stod främst att ta sig till hostelet och kanske gå ut på stan en sväng. Efter att vi hade kommit fram till Victoria station bestämde vi oss dumt nog för att gå till Generator Hostel, som vi skulle bo på. Kanske inte en jättelång väg egentligen, men med lite omvägar för att gå igen Queens Garden, äta mat, hälsa på en vän till Nalle så tog det över hela tre timmar. Mina fötter var inte glada. Jag ahde mina stora kängor eftersom de inte fick plats i väskan (och jah promt ville ha med dem till slimelight) fick jag ha på mig dem stora delar av dagen. jag fick megaskoskav eftersom jag aldrig använder just kängorna i lack utan de i läder och de hade jag olämpligt nog lämnat hemma hos mina föräldrar i Borås.


Jag vid Buckingham


Queens Garden

Hur som helst så kom vi fram till hoselet och det var okej. Varken mer eller mindre. Det var ju verkligen inte hög standrad och rummen var minimala men de hade en väldigt mysig bar, massa aktiviteter, gratis frukost och massa andra ungdommar så stämningen var i alla fall på topp!

Jag har nästan inga bilder från Generator som det heter, men hoppas jag kan gå lite från de andra senare.

Senare på kvällen satte vi oss i baren och myste lite och efter det gick vi till en pub i närheten av Covent Garden där Nalles vän Catt jobbade. Mycket trevligt. Vi åt mat och drack riktigt engelsk cider och hade det riktigt riktigt mysigt men alla var så oerhört trötta efter den långa resdagen så vi gick nog hem innan tolv tror jag,





Dag 2, dagen jag sett fram emot mest var fantastisk. Vaknade och längtade så till Camden att jag kunde dö. Var så otålig att jag inte ville gå den halvtimmes långa vägen från Rusell Squere men blev nedröstad av de andra.


Jag på Generator Hostel

Jag var väldigt angelägen om att snabbt komma till Cyberdog. Som jag har längtat!
Och som jag älskar det! Trivdes som bara den. Åh dne höga musiken, alla snygga anställda, alla kläder man bara vill ha! Fy vad underbart det måste vara att jobba där. Det måste kännas lite som att vara på club varge dag, eftersom det är den musiken som spelas. Jag hade kunnat köpa hur mycket som helst där inne men fick verkligen begränsa mig. Jag visste ju sedan innan att det här inte var en shopping resa för min del eftersom jag inte ens hunnit/kunnat lägga undan pengar till resan.



Suddigt-men det är ändå jag inne på Cyberdog!


So happy katt!
Jag pratade ganska mycket med flera av tjejerna inne i butiken och fick beröm för mina kläder och håret, haha. Och träffade hon tjejen vars blogg jag följer! Det var jättekul att träffa henne irl och hon tog min bloggadress osv. Hon blev verkligen jätteglad!





Jag stormtrivs i Camden. Ville liksom inte riktigt åka därifrån när det var dags men tillslut fick vi tom lite bråttom eftersom det vankades slimelight och förfest hos Catt!

Det var jätteroligt att åka ut till henne och träfa hennes två flatmates från Frankrike och Sverige. Tyvärr tog jag nästan inga bilder den kvällen men jag hade helt hysteriskt kul.
Var supernöjd med min outfit, håret, människorna och allt!
Och stället! Ni skulle sett stället! Tre våningar, 4 dansgolv, ett liverum med scen, ett karaokerum, ett stort rum med servering och mat, i ett av rummen stod det burar längs väggarna som man kunde gå in och dansa i och alla var så snygga! Det kallar jag en riktig clubb det! Hela kvällen spelades det bara bra musik, främst ebm och goth. Jag var givetvis i extas! Dansade i princip tills jag somnade och när jag väl somnade vägrade jag nästan att åka hem ändå för att stämningen var himmelsk. Tillslut tog vi i alla fall en taxi hem och var hemma runt fyra tiden.

Phu nu får det räcka för stunden. Kommer mer en annan gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback