Mitt stackars stackars hår

Jag är så ledsen.
Mitt hår är en stor katastrof just nu.
Jag har varit så glad över att mitt hår har börjat växa till sig. Och riktigt bra har kvaliten börjat bli med, fina toppar och lent har det varit. Jag har inte gjort en helblekning sedan i maj ocj sedan dess bara blekt rötterna.

Hur som helst, efter jag hade varit och simmar tänkte jag fixa mina rötter. Jag hade tappat ganska mycket färg under badet och funderade på hur jag skulle göra sedan. Mer rosa eller försöka bleka ner det?
Hur som helst. Lät det sitta i drygt en timma, precis som jag brukar och när jag sedan tvättade ur håret upptäckte jag att nästan all färga hade försvunnit. Håret var nu vagt rosa i massa olika nyanser. Jag blev väldigt förvånad. Visst ångorna från böekningen brukar ta en del men inte så mycket.
När jag sedan skulle torka håret upptäckte jag att jag hade tappat massor. Upp till tio centimeter på vissa ställen. Och det som var kvar såg inte roligt ut, matt och topparna var helt som stålul, inte så hårt, men ni vet, det ser ut som stål ul. Känns så himla himla tråkigt. Jag som varit så nöjd att det börjat ta sig och att de mådde så pass bra.

Jag undrar om det har något att göra med att jag la i blekningen direkt på hår som varit utsatt för klor. Håret mår ju inte alls bra av det och kanske har det med saken att göra? Någon som vet?

Nu har jag i alla fall lagt i en vanlig röd färg som faktiskt är jättefin och jag tänker inte bleka mitt hår inom en snar framtid. Visst håret kommer återhämta sig men just nu ser det verkligen förjävligt ut. Topparna har givetvis inte tagit åt sig färgen alls och det är svårt att få i extensionen och få det att se bra ut :(

What to do, what to do?

Kommentarer
Postat av: Magda :)

Usch vad tråkigt ;(

Du kanske ska gå till en frisör och se vad de säger?

Du kanske ska börja simma med badmössa ;) Då slipper du tappa färg menar jag ;)



kram

2011-09-21 @ 07:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback