Från rosa till blond!



Jag är så ledsen, hade helt glömt av den här kommentaren!

Hur som helst så var det faktiskt inte så svårt.
Eftersom jag tidiagre i år hade klippt av stora delar av mitt hår och vid det här laget som längst var lite mer än axellångt tänkte jag att det inte borde vara så svårt att få bort den rosa färgen. Jag hade ändå under vårterminen succesivt gått mot en ljusare rosa färg och jag valde att bleka hela håret när jag väl ändå skulle bleka utväxten och håret hade fade:at ganska mycket som det var.

Så såg håret ut någon dag innan jag blekte det!

Sedan blekte jag håret två gånger på samma kväll med Jane Hellen Mood Ultrablond för mörkt hår. Det är en av deras senaste blekningar och den tar lite mer än bara vanlig Ultrablond. Den bleker mellan 5-7 nyanser.

Efter en blekning fick jag bort rejält med färg och efter den andra blekningen hade jag en nästan vitt bottnen och resten var ljust ljust rosa

Den här är från samma dag jag blekte håret.

Efter det här tog jag det lugnt med blekningar i ca en månad för att inte lägga för stor belastning på håret.
Istället använde jag mig av silverschampoo 1-2 gånger i veckan och lät det sitta i mellan 15-60 min och jag kan verkligen säga att det gjorde UNDERVERK!
Jag köpte ett billigt på ICA Maxi för ca 50 kr och ärligt talat var det lika bra som det jag tidigare använt från Matrix så det kan jag verkligen rekomendera er alla som inte känner att ni har råd med silverschampo!

Innan den andra blekningen såg håret ut så här

Fortfarande med rosa pariter men mycket ljusare!

Efter jag hade blekt håret igen (tredje blekningen totalt) hade jag i White toner från Directions i runt en timma och det blev supervitt, på gränsen till lila förutom en del partier i bakhuvudet där håret varit som slitnast.

Jag älskade att vara vithårig men det blev så lätt grådassigt så jag valde efter någon månad en lite mer neutral ljust ljust blond nynas!

Hoppas det hjälpte!
Det jag kan säga är; blek inte för mycket! Det kommer döda ditt hår, har du längre än axel-långt så blek det absolut inte mer än en gång på en och samma dag. Varva med silverschampo och/eller white toners så mycket du bara kan emellan blekningnarna! Att bli så här ljus tog mig mellan 1-2 månader och då blekte jag bara hela håret tre gånger och en fjärde bara utväxten!
Lycka till!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback