He told me that my hair was red

Det är väldigt många som undara vad jag använder för färg till mitt hår, vart jag köper löshår, om jag färgar/bleker löshåret, vilken längd jag köper och hur mycket jag använder så jag tänkte jag skulle skriva lite om det.

1. Jag använder nästan alltid pillarbox red från Directions. Ibland poppy red som är lite ljusare men jag tycker generellt att den inte håller lika länge som pillarbox även om färgen nog egentligen är lite synggare.

2. Jag köper främst mitt hår från Safari Gbg. Jag tycker de har bra priser och hår som håller ganska länge om man inte tvättar det för ofta. Andra ställen jag tycker är bra är
happyhair som har stort utbud av färg och struktur och väldigt bra syntethår. Dock tycker jag att man aldrig bara ska använda syntethår till en förlägning eftersom de har en så pass mycket glansigare struktur än det egan håret men det går alldeles utmärkt att blanda ut med äkta hår. Håret jag köper från safari är äkta. Det kan vara svårt att köpa hår på nätet om man inte har svart eller blont hår eftersom det kan vara svårt med nyansskillnader. Jag har aldrig köpt rött hår på nätet.

3. Jag köper alltid blont äka hår som jag sen färgar med samma nyans som till mitt vanliga hår.

4. Jag tycker det är snyggast att mixa 50 cm och 60 cm, har man bara 60 cm kan man lätt få en väldigt skarp skarv mellan ens egna hår och löshåret, har man flera olika längder ser håret uppklippt och mer naturligt ut. Jag brukar även klippa upp håret lite som jag köper för en ännu mer naturlig look.

5. Jag tycker om att ha håret tjockt, och köper gärna två satser med hår, en 45 och en 60 cm.

6. Knepet med att få håret att hålla så länge som möjligt är att inte tvätta det! Helt säkert. Det här håret blir inte fett eftersom det inte sitter i hårrötterna och behöver därför inte tvättas, var försiktig med att använda stylingprodukter i håret bara, gör man det måste man tvätta håret, annars blir det sunkigt och trassligt. Själv använder jag inte ens spray i mitt hår. Smartas är att ha håret på clips så man kan ta ut det när man ska tvätta sitt vanliga hår eller när man ska sova. Jag sover dock ganska ofta med håret i - men alltid i fläta för att slita minimalt på håret. Sover man med det utsläppt blir det lätt trassligt eftersom man rör på sig när man sover.

7. Att bleka löshår som inte är blont är en dålig idé, men jag har hört att det ska gå bra att bleka redan blont hår för att få det vitt. Jag har blekt löshår en gång och det var efter jag använt remol, som jag skrev om här och här. Det var inte det bästa jag gjort.

8. Hur mycket hår använder jag?


Jag änvänder lite olika nyanser, längder och strukturer till mitt hår för att få det att se så levande ut som mölligt. (siffrorna längst ner visar hur många bitar av varje jag använder)

*Längt till vänster är ett sett av två delar 60 cm långt hår i syntet från safari. Det håret ät ganska rejält mycket mörkare än mitt hår och jag brukar inte ha i det så ofta, mest när jag ska ut och då har jag det alltid underst.

*Nr två är ett sett med 50-50 cm långt hår från safari som jag färgat med Cameleo (färg från willys som kostar 30 kr, jättebra och ger en mörkröd färg) Det här håret brukar jag ha i underhåret eftersom mitt underhår är lite mörkare än mitt överhår.

*Nr 3 är en bit 55 cm från safari som jag använde remol på och sedan blekte och sedan färgade. Funkade bra men är för mörk för att ha i överhåret.

*Nr 4 är hår som är kvar från senast jag hade rött hår, funkar att använda men är lite slitet

*Nr 5 är remyhår (hår med mycket bättre kvalité än det andra jag använder eftersom att samtliga
hårstrå är rättvända på trensen så det ser naturligt ut.
)

*Nr 6, senaste håret jag köpte, 50 cm

*nr 7 ända 60 cm biten jag har, är egentligen jättedålig kvalité på det håret, men går att använda någon månad innan de måste plockas bort.

Jag har massa annat hår här hemma i massa olika färger, rosa, blont, brunt i x antal nyanser, svart, rött i x antal nyanser men detta är det jag använder mig mest av för tillfället. Nu väntar jag ju på hår från happyhair och odium som jag skrev om härromdagen. Bägge är i syntet och lockigt och det ska bli spännande att se hur det kommer passa in i mitt hår!



Kommentarer
Postat av: Alexxz

Hej igen!

Jag tkr om 5an och 6an.. färgerna och så.

var har du köpt dem? =)

Postat av: Grodan

Mycket bra - här fick jag en hel del tips :D

2010-06-16 @ 15:36:46
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback